Pět nejčastějších chyb v online reklamě
Inzerenti často přeceňují schopnost cílit reklamu reklamními systémy. Při plánování kampaní je třeba si uvědomit, že:
- výběrem cílové skupiny jen zvyšujete pravděpodobnost, že mezi oslovenými lidmi jich bude více, než je běžné (pokud si vyberete fanoušky aut, jsou tam částečně i lidé, které to nezajímá; pokud si vyberete lidi, vyhledávající slovo "fotoaparát", ne všichni si ho chtějí koupit).
- výběrem cílové skupiny neoslovíte všechny, které chcete. Není totiž možné podle chování na internetu najít všechny se zájmem o koupi auta nebo o rekreační běhání.
Při plánování kampaně cílené na novou konkrétní cílovou skupinu proto vyzkoušejte několik reklamních systémů, zvýšíte tím pravděpodobnost, že najdete systém pro nejpřesnější / nejefektivnější cílení (pro každou cílovou skupinu může fungovat jiný reklamní systém a nedá se obecně říci, že jeden systém funguje na všechno lépe nebo hůře). Zkoušejte více nastavení a více systémů, aby se vám nestalo, že podstatná část vašich potenciálních zákazníků o vás ani neví, protože pro tento účel nevyužívá vyhledávání nebo nepoužívá vámi preferovanou sociální síť.