Tři způsoby, kterými oslovíte lidi reklamou zpoplatněnou za kliknutí
Populární reklamní formát na internetu, nazývaný PPC reklama, využívají tisíce firem. Důvodem je cenová efektivita a úspěšnost v několika oblastech marketingové komunikace. Na co se tato reklama dá použít a s čím byste u této reklamy naopak neměli počítat?
Před výběrem reklamního systému si musíme zvolit, koho chceme oslovit a v jaké fázi nákupního procesu se nachází (ať už si náš zákazník uvědomuje, že produkt potřebuje nebo je již rozhodnutý pro konkrétní produkt nebo si ještě jen dělá průzkum dostupných možností).
1. Oslovte lidi, kteří vědí, co chtějí a aktivně to hledají na internetu
U největšího počtu inzerentů se pojem PPC reklama spojuje s pojmem „reklama na googlu“. Toto je reklama, která se snaží zasáhnout lidi, kteří již vědí, že něco chtějí a hledají možnosti, jak to získat. Je to ta část spotřebitelů, kteří tyto informace aktivně hledají na internetu. Tito lidé jsou na internetu aktivní, hledají informace o produktech a nejvhodnější způsob, jak si je koupit.
Pro tento reklamní účel jsou k dispozici:
Google Adwords, Seznam.cz (část vyhledávání)
Porovnávače cen Zboží.cz, Heureka.cz a Pricemania.cz (vhodné pro eshopy)
Specializované inzertní stránky, jako autobazar.cz nebo reality.cz
Pro menší podnikatele jsou to platformy jako bazos.cz, ebay.com, modrykonik.cz nebo mimibazar.cz
Slevové portály jako slevadne.sk. slevomat.sk nebo odpadnes.cz
Hlavně pro B2B segment jsou stále zajímavé katalogy, jako Seznam.cz atd
Výhody
Nevýhody
2. Oslovte lidi s impulzivní, nečekanou nabídkou
PPC reklama je výborný nástroj na oslovení lidí s nabídkou, kterou nečekali, nehledali ji a i přes to je zaujala. PPC reklama je tímto způsobem používaná v případech, kdy sejedná o (a.) impulzivní nákup, kdy člověk na nabídku zareaguje nejen návštěvou stránky, ale i okamžitým nákupem. Zpravidla se jedná o produkty „udělám sobě nebo někomu blízkému radost“. Druhou možností je (b.) představení nového produktu, inspirace, kde cílem není a ani být nemůže okamžitý prodej, ale spíše představení produktu. Nákup se pravděpodobně uděje později, možná jinak, než přes internet, případně si to koupí jiná osoba, které to námi oslovený člověk doporučil.
Pro tento reklamní účel jsou k dispozici:
Reklamní sítě Etarget a Google Adwords (inzerce v partnerské síti).
Sociální sítě Facebook, Instagram, Twitter.
Specializovaná řešení vydavatelství Seznam - Sklik.cz
Systémy nativní reklamy Strossle, Taboola, Adnow, které se ale specializují na promování reklamních článků nebo videí.
Výhody
Nevýhody
3. Oslovte lidi, kteří o vás již vědí, remarketingem
Populárním způsobem využívání PPC reklamy je remarketing, tedy zobrazovaní reklamy lidem, kteří navštívili váš web. Účelů remarketingu může býtvíce. Mezi ty hlavní strategie patří:
Funkci remarketingu poskytují téměř všechny výše zmíněné reklamní služby, případně můžete využít specializovanou službu, jako je AdRoll.
Výhody
Nevýhody
Závěr
Reklama zpoplatněná za klik je výhodná díky tomu, že inzerent platí až za předběžný zájem (projevený klikem na reklamu) a ne již v momentu zobrazení reklamy. Z toho jistého důvodu ale není možné zobrazit reklamu všem potenciálním zákazníkům (reklamní systém rozhoduje, komu, kde a kdy reklamu zobrazí).
Druhou důležitou výhodou je jednoduché měření návratnosti, přesto že je velmi zjednodušené. Je potřebné si ale uvědomit, že výsledkem zjednodušení nemusí být méně přesný obraz reality, ale dokonce velmi nesprávný a opačný obraz reality, který vás přivede k nesprávným rozhodnutím.
Proto, pokud máte zájem dělat marketing na internetu opravdu dobře a komplexně, je potřebné komunikaci jako i komplexnost kroků neustále hledat a testovat. Někdy stačí používat existující nástroje novým způsobem nebo nasazovat nové nástroje. Pokud se vám zdá, že je těžké se ve spleti současných možností vyznat, kontaktujte naše obchodní oddělení, které vám s tím pomůže.