Inzerování na prémiových stránkách výrazně zvyšuje vliv značky na konzumenta reklamy
Američtí výzkumníci z comSCORE porovnávali výkon reklam zobrazovaných na prémiových webech a na ostatních stránkách. Při nakupování se rozhodujeme podle toho, co si o značce myslíme, a právě v této úrovni marketingového funnelu (trychtýře) dosáhly reklamy na prémiových stránkách největší úspěch. Velkou roli v tom hraje tzv. haló efekt.
Z hlavních zjištění studie vyplývá, že:
1. v případě display a video reklamy zobrazované na prémiových stránkách bylo povědomí o promované značce vyšší o 67%,
2. prémiové stránky zvyšují náklonnost konzumentů reklamy ke značce více než 3-násobně,
3. za úspěchem reklamy na prémiových stránkách je vyšší míra viditelnosti (viewability) a současně nižší podíl neplatné návštěvnosti (invalid traffic).
Mezi zkoumanými prémiovými publishery byly stránky jako The New York Times, ABC a NPR.
Ve studii sledovali, jak se reklamám dařilo ve třech úrovních marketingového funnelu (trychtýře):
Nejvyšší úroveň – povědomí o značce, zapamatovatelnost, rozpoznatelnost (see)
Střední úroveň – náklonnost ke značce, uvažování o značce, ochota doporučit značku (think)
Nejnižší úroveň – nákupní úmysl, šíření zájmu o značku (do)
zdroj: comSCORE
Ve všech třech úrovních dosáhly reklamy na prémiových webech lepší výsledky než reklamy na ostatních stránkách. Největší rozdíl se projevil ve střední úrovni marketingového funnelu, když reklamy na prémiových webstránkách dosáhly skóre 1,87 proti reklamám na ostatních webstránkách s výsledkem 0,51.
Zatímco viditelnost reklamy na prémiových webech dosáhla 50%, na ostatních stránkách naměřili jen 45%. Neplatných návštěv bylo v prvním případě 2,2% v porovnání s neprémiovými webstránkami, kde jich bylo 3,5%. I přes to souvisí úspěch reklam na prémiových webech hlavně s haló efektem.
Haló efekt je v reklamě přenos komunikace jedné značky na jinou značku nebo produkt. Vznledem k tomu, že prémiové stránky představují autoritu, jejich obsah včetně reklamy je vnímán jako důvěryhodný, respektovaný a hodnotný. Pokud vydělíme přínos reklam na prémiových stránkách, které bylyo 67% výkonnější, kvalitou inventory (seznamu poskytovaných reklamních formátů), která byla o 11% vyšší než na ostatních webech, dostaneme se k výsledku, že reklama na prémiových stránkách měla o 51% vyšší účinnost díky haló efektu (1,67/1,11=1,51).
zdroj: comSCORE
Výzkum dokázal, že reklamy zobrazované na stránkách s prémiovým obsahem jsou úspěšnější, co vysvětluje jejich vyšší CPM (cenu za 1000 zobrazení). Průměrná výkonnost reklam na prémiových stránkách byla 0,89 proti 0,53 na ostatních stránkách.
Většina značek se snaží proměnit povědomí o značce (see) na pozitivní vnímání značky (think), které ovlivňuje nákupní chování, proto je přínos reklamy na prémiových stránkách v marketingové strategii klíčový.
U nás mezi tyto stránky patří online média největších vydavatelství, např. iDnes, Seznam, Novinky, Stream, Lidovky a jejich specializované webstránky se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu (např. ženy, muži a pod).
Nová služba Přímý nákup využívá metodu programatického nákupu nejlepšího mediálního prostoru na základě privátních dealů. Zabezpečuje pohodlný, efektivní a cenově výhodný nákup bannerů na prémiových stránkách s možnostmi cílení a regulováním frekvence zásahu.
Zdroj: www.comscore.com
Více info o službě Přímý nákup: www.etarget.cz/primy-nakup