Co je to ETARGET? ETARGET je dodavatelem cílené internetové reklamy. Spolupracuje s internetovými portály, na kterých zobrazuje reklamu svých inzerentů.
Čím se ETARGET liší od ostatních reklamních systémů? Hlavním rozdílem je cílenost. ETARGET dodává cílenou reklamu, to znamená, že se uživatelům zobrazuje reklama na produkty, o které má s největší pravděpodobností zájem. Mezi další výhody systému patří široká distribuční síť a možnost online práce s Vaší reklamou.
Existuje nějaké minimum, které musím za určité časové období proinvestovat v ETARGET-u? V ETARGET-u nejste vázán na žádné období ani proinzerovanou sumu. Jediné omezení se vztahuje na minimální výšku platby (dobití kreditu), ta je 2 000 Kč bez DPH pro vstupní platbu, následující platby od min. výše 1000 Kč bez DPH.
Kolik stojí služba ETARGET? Služba je zpoplatněná podle počtu kliknutí na Vaši reklamu (ETARGET textový odkaz). To znamená, že za zobrazení Vašeho odkazu nic neplatíte. Základní cena kliku je 1 Kč bez DPH. Přesnou cenu kliku si určujete sami v dražbě, která určí v jakém pořadí se zobrazí Váš odkaz a odkazy ostatních inzerentů ETARGET (čím vyšší nabídka, tím výše se odkaz zobrazí).
Kolik stojí zřízení služby ETARGET? Zřízení služby je zadarmo.
Kdy se moje reklama začne zobrazovat? Vaše reklama se začne zobrazovat okamžitě poté, kdy si vytvoříte odkazy a nabijete kredit. To znamená v okamžiku, kdy nám na účet přijde Vaše platba (to může být ihned v případě online platby, nebo max. 5 dní v případě mezibankovního převodu) se Vaše odkazy začnou zobrazovat na všech našich partnerských portálech.
Které základní pojmy bych měl ovládat?
CTR = Click Through Rate. Je to poměr mezi zobrazeními a kliknutími na odkaz.
URL = Uniform Resource Locator. V češtině se používá výraz internetová adresa, nebo www adresa. Příklad: http://www.nejakastranka.cz/adresar/soubor.php
Pro koho je služba ETARGET určena? Služba je určena zejména pro společnosti, které mají stránku, na které prezentují svoji nabídku. Nemusí jít o internetový obchod, mnoho našich klientů má na stránce pouze základní údaje o své nabídce a kontakt.
Jaké jsou výhody této služby?
Zobrazování reklamního odkazu současně na více portálech
Stačí Vám zadat odkaz jednou a být v kontaktu jen s jednou firmou a Vaše reklama se zobrazí na více portálech. Nebýt ETARGETu, museli by jste s každým portálem jednat o reklamě samostatně.
Cílená reklama pomocí klíčových slov
ETARGET umožňuje cílit reklamu podle klíčových slov.
Platba pouze za klik
Služby, které ETARGET momentálně poskytuje jsou účtovány za počet kliků. Tím se ETARGET výrazně liší od většiny systémů na trhu, které jsou účtovány za zobrazení nebo za určitý čas.
Jednoduchost zadávání reklamy
Celou reklamní kampaň (odkazy) si můžete zadat sami na stránce ETARGET. Nepotřebuje posílat žádné objednávky ani nikomu telefonovat a nemusíte čekat na aktivaci. Vaše odkazy jsou aktivní ihned po nabití kreditu na všech partnerských portálech. To znamená, že pokud zaplatíte online (platba přijde ihned), tak od Vaší registrace k zobrazování prvních odkazů může uplynout přibližně 10 minut.
Aktuální statistiky, možnost plně ovládat celý průběh kampaně
Nonstop přístup do konta nalogováním se pomocí jména a hesla
Možnost libovolně si zadat, měnit, pozastavit odkazy a klíčová slova
Přístup k průběžně aktualizovaným statistikám úspěšnosti kampaně přesný přehled, kolik uživatelů odkaz vidělo a kolik na něj kliklo. Statistiky jsou aktualizované každé 2 hodiny.
ETARGET je mezinárodní společnost, kde všude působí a na kterých portálech se zobrazuje v jednotlivých krajinách? ETARGET působí v Čechách, na Slovensku a v Maďarsku.
Podle jakého kritéria jsou reklamy ve výsledcích vyhledávání řazené? Odkazy se zobrazují podle klíčových slov, na které inzerujete s tím, že odkazy s nejrelevantnějšími slovy zobrazuje jako první. To znamená, že pokud uživatel hledá "životní pojištění", zobrazí se nedříve klienti, kteří inzerují na spojení "životní pojištění" (seřazeni podle nabízené ceny za klik) a až potom klienti, kteří inzerují čistě na slovo "pojištění" (také seřazeni podle ceny za klik). V případě, že na jedno slovo inzeruje víc klientů a všichni nabízejí stejnou cenu za klik, zobrazí se vyšší odkazy těch inzerentů, kteří začali inzerovat dříve.
Jaké produkty přináší ETARGET svým klientům? Momentálně to jsou:
Zobrazování textových odkazů na prvních 5ti pozicích v partnerských vyhledávačích a katalogu
Zobrazování relevantních textových odkazů u článků na partnerských obsahových portálech
Jak dlouhé by měly být odkazy? Odkazy mají být krátké a výstižné. Analýza ukázala, že nejefektivnější odkazy jsou dlouhé do 30 znaků v titulku a do 80 znaků v popisu. Kratší odkazy mohou znamenat až 3x vyšší CTR, tzn. více návštěvníků a nižší cena za kliknutí. Jak psát krátké odkazy? Zvažte každé slovo v odkazu, zda přináší jeho čitateli užitečnou informaci. Vyvarujte se nic neříkajícím formulacím jako: "dovolujeme si Vás pozvat do...", "Poskytujeme vysoce kvalitní a cenově dostupné služby v oblasti..." nebo "Na naší stránce najdete:..." a následuje seznam všech produktů.
Jaký je limit počtu odkazů a klíčových slov na jedno zákaznické konto? Jedno zákaznické konto může obsahovat maximálně 100 textových odkazů a 5000 klíčových slov.
Jak se zaregistruji? Vyplníte 2 krátké formuláře na stránce www.etarget.cz/registr, kde zadáte Váš první reklamní odkaz a základní údaje jako např. přihlašovací jméno (login) a heslo.
Nevlastním žádnou firmu, mohu se zaregistrovat? Ano, tato služba je i pro fyzické osoby. V tomto případě do kolonky "název společnosti" zadejte Vaše jméno a příjmení.
Jak zjistím, že se moje odkazy zobrazují? Stačí pokud v jednom z našich partnerských vyhledávačích (např. www.volny.cz) zadáte klíčové slovo, na které inzerujete a zkontrolujete, zda se zobrazuje Váš odkaz v první 5-ce. V případě, že 5 konkurentů je ochotných za dané slovo zaplatit víc než Vy, Váš odkaz se zobrazovat na dané slovo bohužel nebude.
Jak mohu změnit už vystavenou fakturu? Pokud se stalo, že Vám byla vystavena faktura s nesprávnými údaji, kontaktuje prosím naše obchodní oddělení emailem (obchod@etarget.cz) nebo telefonicky na tel. +420 246 019 741.
Jak probíhá platba? Jak se dá za služby platit? Za službu platíte formou zvyšování Vašeho kreditu v systému. Tento kredit se Vám následně snižuje používáním služby. Kredit můžete navýšit převodem na náš účet v Raiffeisen bance (3713667001/5500) s uvedením Vašeho variabilního symbolu, který je 0. Taktéž můžete platit platební kartou (VISA, MasterCard) nebo on-line přes Raiffeisen banku.
Jak probíhá fakturace? Po dobití kreditu Vám přijde faktura emailem, tu si můžete vytisknout a založit do účetnictví. Faktura v této podobě slouží jako plnohodnotný účetní doklad.
K čemu slouží "Zobraz pouze doménu" u editace odkazu? Pokud máte u odkazu zaškrtnuté "zobraz pouze doménu", bude se zobrazovat u Vašeho odkazu ve výsledcích vyhledávání pouze doména a ne celá URL. To znamená, že např. z URL www.mujobchod.cz/novinky/elektronika/item.php?i=34 se zobrazí pouze www.mujobchod.cz.
Proč se moje odkazy nezobrazují?
Nemáte dobitý kredit, resp. Váš kredit se již vyčerpal.
Váš odkaz byl zamítnut Vaším revizorem (viz. Pravidla tvorby odkazů)
Konkurence nabídla vyšší cenu za klik a Váš odkaz vytlačila z prvních pěti pozic (zobrazuje se pouze prvních pět).
Proč ETARGET pozastavuje některá slova? ETARGET je dodavatelem cílené reklamy, a proto je pro nás nejdůležitější, aby k odkazům byla přiřazena pouze klíčová slova, která s nimi souvisejí. Pokud inzerent přidá ke svému odkazu slovo, které s odkazem nemá přímou souvislost, bude takovéto slovo pozastavené. Našim cílem je zobrazovat uživatelům pouze takové odkazy, které odpovídají tomu, co hledají nebo s tím mají velmi blízkou souvislost. V opačném případě by vznikala nedůvěra v naše odkazy a uživatelé by je začali ignorovat, což by byl přesný opak toho, čeho chceme my a naši inzerenti dosáhnout. K odkazu je možné přidávat, jako klíčová slova, maximálně čtyřslovná spojení. Důvodem je nízká efektivita víceslovných klíčových slov.
V jakém případě mohou být má slova pozastavena? Vaše slova mohou být pozastavena v průběhu revize, pokud revizor usoudí, že dané slovo se k odkazu nehodí nebo automaticky systémem, pokud má slovo nízkou kvalitu.
Co je to kvalita slova? Podle jakých kritérií je určována? Kvalita slova se určuje podle CTR daného slova za posledních 1000 zobrazení. V případě, že CTR za posledních 1000 zobrazení klesne pod 0,5 % (to svědčí o tom, že uživatelé očekávali na svoje hledání jiné výsledky) bude slovo automaticky pozastavené. Tato statistika je počítána čistě z fulltextových vyhledávání (nebere v úvahu katalogy ani kontextové odkazy). K odkazu je možné přidávat, jako klíčová slova, maximálně čtyřslovná spojení. Důvodem je nízká efektivita víceslovných klíčových slov.
Můj odkaz se zobrazuje na všech partnerských portálech kromě určitého portálu XY.... Proč? Portály mají konečné právo rozhodovat o tom, kteří inzerenti se na jejich stránkách zobrazovat budou a kteří ne. Tato situace může nastat zejména v případě, pokud je Vaše firma konkurentem daného portálu.
Zaslal jsem peníze, ale kredit mi stále nebyl dobit. Proč? Pokud jste poslali platbu z jiné banky, může převod trvat až 5 pracovních dní. V případě, že jste platbu poslali a ani po pěti dnech není Váš kredit nabitý, konkaktuje naše obchodní oddělení (obchod@etarget.cz nebo +420 246 019 741)
Nejsem plátce DPH, co to pro mě znamená? Znamená to, že ve fakturačních údajích kolonku DIČ nevyplníte, vyplníte pouze kolonku pro IČO.
Využívám český ETARGET, ale daňový domicil mám v jiné zemi, která je členem EU, musím platit DPH? Ne. Dříve než uskutečníte první platbu, kontaktuje naše obchodní oddělení, abychom Vám po platbě zaslali fakturu bez DPH. Po zaslání platby Vám bude nabita stejná částka jakou pošlete, t.j. při zaslání 5 000 Kč Vám bude kredit nabit na 5 000 Kč.
Jak mohu uhradit kredit, pokud jsem cizinec, který chce inzerovat na českých portálech? Pokud chcete inzerovat v českém ETARGETu, musíte se zaregistrovat přes www.etarget.cz/registr. Registrace v slovenském nebo maďarském ETARGETu nestačí.
Pokud jste ze Slovenské republiky můžete kvůli rychlosti převodu a nižším poplatkům uhradit kredit do Tatra banky na účet 2920545168 / 1100 v českých korunách. Pokud jste z jiné krajiny zašlete kredit do eBanky na účet 1492100001 / 2400, IBAN CZ8324000000001492100001.
Jak zadám nejlepší slova pro svůj odkaz? Při výběru slov se zkuste vžít do kůže uživatele, který hledá Váš produkt. K odkazu si zadejte slova, která podle Vás uživatelé používají při hledání. Taktéž můžete použít slova charakterizující témy, o které se zajímá Váš zákazník, o kterých čte články na internetu. K odkazu zadávejte maximálně trojslovná spojení, nakolik víceslovná spojení zaznamenávají minimální efektivitu.
Jak ETARGET určuje, kdy zobrazí můj odkaz v katalogu? Každá kategorie katalogu má přidělená určitá klíčová slova. Na základě těchto slov se Váš odkaz v dané kategorii zobrazuje. V případě, že máte zájem se zobrazovat v konkrétní kategorii, kontaktujte naše obchodní oddělení, kde Vám doporučí slova, na která máte inzerovat pokud se chcete v dané kategorii zobrazovat.
Jak funguje měsíční limit? Měsíční limit Vám umožňuje nastavit maximální částku, kterou jste ochotni prostřednictvím systému proinzerovat za kalendářní měsíc na všechny odkazy. Vaše odkazy budou pozastavované v průběhu celého měsíce tak, aby jste tento limit
nepřekročili.
Co jsou to "ETARGET - kontextové odkazy"? ETARGET kontextové odkazy se zobrazují u článků. Tyto odkazy se zobrazují na základě slov obsažených v článku. ETARGET si automaticky zjišťuje, která klíčová slova vystihují daný článek a zobrazí u něj odkazy klientů, kteří na tato klíčová slova inzerují.
Jak se zobrazují kontextové odkazy na partnerských portálech? Kontextové odkazy se zobrazují pod článkem.
Jak ETARGET určuje, které kontextové odkazy se mají právě zobrazovat? Odkazy se zobrazují podle relevantnosti k článku, ceny, CTR u daného článku a času zadání. Odkazy s nízkým CTR se u článku po určitém počtu zobrazení posouvají na nižší pozice a nemusí se zobrazovat.
Co je to revize a podle jakých pravidel probíhá? Všechny odkazy a změny odkazů v ETARGETu jsou revidované podle pravidel tvorby odkazů. Revize zabezpečuje, aby všechny odkazy v systému odpovídaly určitému standardu, a aby slova, titulky a popisy odkazů byly relevantní k stránce inzerenta.
Zde jsou nejdůležitější z pravidel:
- Stránka musí být funkční
- Odkaz musí být relevantní ke klíčovým slovům
- www adresa odkazu musí ukazovat přímo na podstránku produktu nebo služby, kterou poskytujete.
Chci zvýšit CTR mého odkazu, co mi doporučujete udělat? Pročtěte si podrobný návod, jak vytvořit účinné odkazy. Zde jsou nejdůležitější pravidla:
- Titulek a popis odkazu by měl obsahovat hledaná klíčová slova. Odkaz obsahující hledané klíčové slovo přitáhne pozornost uživatele častěji, a navíc uživatel rychle zrakem hledá právě toto slovo,
- zadávejte krátké a výstižné odkazy, tak zvýšíte pravděpodobnost přečtení celého Vašeho odkazu,
- dejte si záležet na gramatické správnosti Vašeho odkazu,
- využijte možnost změny titulku a popisu Vašeho odkazu na otestování účinnosti různých alternativních znění.
Co je to sledovací URL (tracking URL) a na co se používá? Pokud chcete přesně identifikovat všechny návštěvy Vaší stránky, které vznikly proklikem z ETARGET odkazu, stačí, když na konec URL použité v odkazu přidáte Vámi vybraný parametr. Tento parametr může být např. ref=etarget. Takže URL http://www.mojestranka.cz by byla http://www.mojestranka.cz/?ref=etarget. Když si potom prohlídnete logy Vaší stránky (pokud nevíte, co jsou logy, zeptejte se svého webmastra), najdete tam přesně, kolik uživatelů přišlo z ETARGET.
Co je to vyklikávání? Vyklikáváním se označuje opakované klikání na odkaz, za účelem způsobení škody zadavateli odkazu. Hlavním motivem vyklikávání je umělé zvýšení nákladů na inzerci zadavateli. K podobným neetickým praktikám se uchylují zejména společnosti, které neumí přijmout fakt, že jejich konkurent inzeruje na to samé slovo jako oni, případně se zobrazuje výše ve výsledcích vyhledávání.
Jakým způsobem zamezuje ETARGET vyklikávání? V ETARGETu si plně uvědomujeme důležitost zabezpečení služby proti "vyklikávačům". Vyklikávání ohrožuje nejdůležitější faktor v našem vztahu ke klientům: důvěru. Proto denně sledujeme všechny kliky a automaticky (podle různých algoritmů) nebo manuálně po odsledovaní historie kliknutí, čistíme kliknutí od podezřelých kliků. Za takovéto kliknutí nic neplatíte. Jsou automaticky ignorované už při kliknutí nebo později přičtené k Vašemu kreditu ve formě bonusu. V případě, že máte podezření, že na Váš odkaz je záměrně klikáno, dejte nám o tom okamžitě vědět a zašlete nám všechny statistiky na základě, kterých jste k takovému závěru dospěli.
Pozn. na závěr: Z uvedených informací můžete lehko nabýt dojem, že vyklikávání je běžná věc, naštěstí opak je pravdou. Na 1000 kliknutí připadá pouze 1 podezřelý klik (a ten vám automaticky připočítáme ke kreditu).
Proč jste mi nabili nižší částku, než jsem vám poslal na účet? Suma v sekci Kredit je bez DPH. Proto se liší od Vámi zaslané částky, která je s DPH. Pokud dobijete 5 000 Kč s DPH bude Vám nabito 4 201 Kč bez DPH.
Mohu si vybrat, na jakých portálech se mají mé odkazy zobrazovat? Ano, v sekci Nastavení > Filtr portálů.
Jak docílím, aby se můj odkaz zobrazil pouze na konkrétní slovo a ne na slovo ve spojení s jinými slovy? Pokud chcete, aby sa Váš odkaz zobrazil jen v případě, že uživatel hledá přesně to slovo, které jste zadali (bez dalších slov), zadejte toto klíčové slovo v hranatých závorkách.
Příklad: Na slovní spojení [dvd obaly] sa zobrazí odkaz jen v případě, že někto hledá čistě dvd obaly. Pokud uživatel hledá cd a dvd obaly Váš odkaz sa nezobrazí.
Co jsou prémiové stránky? Výběrem a nastavením prémiových stránek zabezpečíte, aby se Vaše odkazy zobrazovaly častěji.
zvolte si stránky, které jsou pro vaši firmuatraktivní,
případně si vytvořte vlastní skupinu prémiových stránek.
zvyšte maximální ceny pro vybrané stránky a vaše reklama
se bude zobrazovat častěji.