Pravidla tvorby PPC reklam Při propagaci Vašich web stránek prostřednictvím služby ETARGET, musí Vaše reklamy splňovat následující Pravidla tvorby reklam. Pokud chcete, aby se Vaše reklamy zobrazovaly bez zásadních změn, pozorně si prostudujte uvedená pravidla.
Základní pravidla pro zobrazování reklam v síti ETARGET a ostatních partnerských sítích reklama nesmí obsahovat vulgární slova a výrazy reklama na hazardní hry, tipování , vědomostní hry je zakázaná s výjimkou inzerentů s licencí reklama na alkohol, tabakové výrobky, výrobky pro jejich užívání, je regulována zákonem o reklamě dané země reklama na zbraně, střelivo a výbušniny je regulována zákonem o zbraních a střelivu dané země reklama na produkty pro dospělé (porno, sexuální pomůcky, medicínské doplňky...) je povolená, avšak vzhledem na charakter reklamy může být v některých partnerských sítích její zobrazení omezeno, případně zamítnuto reklama nesmí obsahovat sexuálně provokující výrazy, nahotu, případně zobrazení osob v explicitních, nebo vyzývavých polohách seznamky jsou v síti ETARGET povolené, avšak vzhledem na charakter reklamy může být v některých partnerských sítích její zobrazení omezeno, případně zamítnuto léčiva a lékařské doplňky jsou v síti ETARGET povoleny pokud nejsou v rozporu se zákonem. Vzhledem na charakter reklamy může být v některých partnerských sítích zobrazení reklamy omezeno, případně zamítnuto reklama na výživové doplňky a produkty na hubnutí je povolena za předpokladu, že nepropaguje nepovolené látky a jakékoliv další produkty považované podle vlastního uvážení za nebezpečné reklama na MLM (multi-level-marketing) je v síti ETARGET povolena za podmínky, že nenavádí k podvodu nebo jiné trestné činnosti, není zavádějící a klamavá. Vzhledem na charakter reklamy může být v některých partnerských sítích její zobrazení omezeno, případně zamítnuto reklama nesmí podporovat nebo navádět k nelegální nebo trestné činnosti, nesmí být zavádějící a klamavá.
Titulek a popis reklamy musí:
být napsán v českém jazyce a být v souladu s pravidly českého pravopisu stránka, na kterou reklama směřuje, musí být psána v českém nebo slovenském jazyce být srozumitelný a objektivní přímo souviset s obsahem stránky, na kterou se uživatel proklikne přes danou reklamu
Titulek a popis reklamy nemůže obsahovat:
kontaktní údaje (e-mail, telefonní čísla, adresu, atd.) názvy konkurenčních společností a produktů opakující se výrazy, slovní spojení a formulace v titulku a popisu zkrácená slova, kromě bežně užívaných (např., atd., a podobně) vulgární výrazy a slangové výrazy univerzální výrazy vyzývající k akci jako např. "klikněte sem", "navštivte tyto stránky", které je možné použít v každém odkazu nezávisle na jeho obsahu matematické znaky, vícenásobné mezery a znaky (+, <, >, ::, |, { }, :-), atd.) velká písmena samostatně reklama může obsahovat nejvíce jeden vykřičník slova s velkými písmeny kromě běžně užívaných výrazů jako např. CD, DVD, CD-ROM, atd., název Vaší společnosti může být napsán velkými písmeny pouze pokud je tak zapsán v OR cenu Vašeho produktu/služby, pokud není uvedená i na web stránkách, na které reklama směřuje
Klíčová slova:
musí souviset s obsahem web stránky, na kterou se uživtel proklikne přes reklamu. V případě nízké efektivity (poměr zobrazování a kliknutí) budou systémem pozastaveny.
Obrázky:
Obrázek má podpořit cílení vaší reklamy a přitáhnout ty uživatele internetu, kteří mají zájem o váš produkt. Upoutá i ty uživatele internetu, jejichž pozornost se primárně soustředí na obrázky a následně na text.
Ideální je, pokud obrázek co nejpřesněji zobrazuje nabízený produkt nebo službu. Čím jasnější bude jeho obsah, tím můžete získat více relevantních zákazníků za míně peněz.
Obrázek k Vaší reklamě musí:
přímo souviset s obsahem stránky, na kterou se uživatel proklikne pomocí dané reklamy být upravený na max. velikost 1200x630 px a min. velikost 254 x 133 pixelů, s maximální velikostí 500 kb modré ohraničení znázorňuje obrys obrázku, který bude použitý v síti Facebook
Obrázek k Vaší reklamě nemůže obsahovat:
kontaktní údaje (e-mail, telefonní čísla, adresu, URL, atd.) názvy konkurenčních společností a produktů reklamní obrázky nesmí obsahovat více než 20 % textu obrázky nesmí obsahovat logo společnosti obsah propagující nezákonnou činnost (např. incest, fašismus...) vulgární obsah text vyzývající k akci jako například “klikněte sem”, “navštivte tyto stránky”, které je možné použít v každém obrázku nezávisle na jeho obsahu
Eshop reklamy musí splňovat následující podmínky:
musí být aktuální a platné v čase inzerování musí být výhodnou nabídkou (akční cena) inzerovaný produkt musí mít spotřebitelský charakter fotka v reklamě musí být reálná, ne ilustrační link musí směřovat přímo na produkt, kde musí být reálná fotka produktu, název, popis produktu a cena, tlačítko na nákup údaje na přesměrované stránce musí souhlasit s údaji v reklamě eshop reklamy musí splňovat všechny požadavky jako textové reklamy a nesmí být v rozporu s výše uvedenými pravidly pro obrázky (viz. odstavec "Obrázek k Vaší reklamě nemůže obsahovat:") v případě existence dvou stejných produktů v nabídce si Etarget vyhrazuje právo upřednostnit více výhodnou reklamu v případě, že nám to systém (implementace na partnerském portálu) neumožní, máme právo danou reklamu zobrazit i v klasické textové podobě
Hlavní důvody pozastavení Vašich reklam:
nefunkčnost web stránky nerelevantnost textu reklamy k obsahu uvedené web stránky otvírání dalších stránek po otevření Vaší web stránky uvedené ve Vaší reklamě chybějící kontaktní údaje na Vašich web stránkách chybějící podmínky užívání stránky obsah stránky který je v rozporu se zákonem nebo propaguje věci, které jsou v rozporu se zákonem
Doporučujeme Vám, aby:
titulek a popis reklamy obsahoval předmět činnosti, nebo nabízený produkt/službu jste používali slova jako např. "zdarma", "nové", "akce", atd. jen ve vztahu k produktu umístěnému na stránce, kam smeřuje reklama vytvořte si více reklam s URL směřujícími na podstránky konkrétních produktů jste zadávali jako klíčová slova maximálně 2-slovná spojení
Toto jsou základní pravidla sloužící k zadávání Vašich reklam, která mohou být různě změněna či doplněna. Vaše reklamy a k nim zadaná klíčová slova mohou být opakovaně revidovány a případně upraveny.